Tłumaczenia
na włoski
Tłumaczenia ustne Doradztwo
biznesowe
Profil Cennik Klienci Referencje Publikacje Przykłady
tłumaczeń
Muzeum
Błędów
Kontakt

Tłumaczenia na włoski native speaker

Jako tłumacz native speaker wykonuję tłumaczenia specjalistyczne - techniczne, prawnicze i marketingowe - z polskiego na włoski, mój język ojczysty.


Tłumaczenia techniczne

Z uwagi na moje techniczne wykształcenie i doświadczenie zawodowe pierwszy obszar tłumaczeń, którym się zajmowałem to tłumaczenia techniczne na język włoski. W ciągu ponad 20 lat pracy wykonywałem tłumaczenia techniczne w następujących dziedzinach:

  • AGD/RTV
  • Aparatura medyczna
  • Budownictwo mieszkaniowe
  • Budownictwo drogowe
  • Budownictwo kolejowe
  • Elektronarzędzia
  • Maszyny
  • Przemysł chemiczny
  • Przemysł farmaceutyczny
  • Przemysł motoryzacyjny
  • Przemysł spożywczy
  • Przemysł stoczniowy
  • Rolnictwo i hodowla
  • Wyposażenie wnętrz


Tłumaczenia prawnicze

Aby odpowiedzieć na potrzeby rynku, już od 2004 roku rozszerzyłem moją ofertę o tłumaczenia prawnicze z polskiego na włoski, zdobywając wiedzę poprzez szkolenia i warsztaty - m. in. organizowane przez TEPIS - zbierając materiały i narzędzia. Dotychczas wykonywałem tłumaczenia prawnicze w następujących dziedzinach:

  • Prawo spółek
  • Prawo handlowe
  • Prawo pracy
  • Prawo procesowe
  • Unia Europejska
  • Zamówienia publiczne
  • Dokumentacja techniczno-prawnicza


Tłumaczenia marketingowe

Obszar, w którym tłumacz native speaker jest niezastąpiony to tłumaczenia marketingowe. Teoretycznie każde tłumaczenie powinno być wykonane na język ojczysty tłumacza, jednak w praktyce rożnie z tym bywa. O ile jeszcze dadzą się przełknąć błędy i dziwny styl w tłumaczeniach technicznych lub prawniczych, w przypadku tłumaczeń marketingowych cały wysiłek pójdzie na marne: takie teksty będą czytane z uśmiechem i politowaniem przez zagranicznego odbiorcę, a przedstawiona firma będzie wyglądała nieprofesjonalnie.

Dotychczas przetłumaczyłem z polskiego na włoski wiele materiałów marketingowych w postaci serwisów internetowych, katalogów, broszur, ankiet, materiałów targowych, prospektów informacyjnych.